فروش مال غیر و کلاهبرداری


سلام خسته نباشید خواهش می کنم اگر امکان دارد من را راهنمایی کنید چون من هیچ آشنایی با مسائل حقوقی ندارم و کسی هم ندارم که بتونم راهنمایی ازش بگیرم .
چند مدت پیش برای خرید یک آپارتمان اقدام کردیم که بعد از گذشت 1 ماه و پرداخت 50 میلیون به بنگاه دار متوجه شدیم آپارتمان به کسی دیگری واگذار شده است . بنگاه دار را دستگیر کردند و بعد از 2 ماه دیگر در دادسرای عمومی اثبات شد که بنگاهی اقدام به فروش مال غیر کرده و همچنین به علت فرار و تصادف با چندین ماشین اخلال در نظم عمومی ایجاد کرده است . بنگاهی خود به جرمش اعتراف کرده و همچنین سابقه دار و دارای چندین پرونده در کلانتری می باشد . بنگاهی به قید سند که متعلق به خودش هم نیست الان داره آزاد میگرده و اینقدر که ما در استرس و عذاب هستیم اون نیست .
1-میخواستم بدونم این روند پرونده تا چه مدت طول می کشه چون واقعا زندگی مارا دچار مشکل کرده و شب و روز نداریم ؟
2-جریمه این جرم چیه (چون فقط به ما گفتند که حکمش کیفری هست و حکم به درب خانه ارسال می شه و به ما حکم را ندادند )؟
3-هیچ راهی وجود نداره که روند این پرونده سریع تر بشه مثلا اگه حکم حضورا به خودمون می دادند دیگه نمیخواست چند ماه صبر کنیم که به در منزل بیاد ؟
4-بنگاهی ما را تهدید کرده که برید رضایت بدین و گرنه پولتون را نمیدم و می رم زندان آیا حکمی ، قانونی ، ماده ای وجود دارد که برای این افراد اعمال زور بکنه که در یک تاریخ معین پول ما را به ما برگردونه و اینکه می تونه همچین کاری بکنه یا خیر؟
5-با وجود نرخ تورم ما دیگه با این پولی که داریم حتی یک آپارتمان 50متری هم نمیتونیم تهیه کنیم ماده و قانونی هست که ما بتونیم ادعای خسارت بکنیم و دادگاه پول ما را زودتر به ما برگردونه؟
6-اگر ادعای ضرر کنیم این پولی که ممکنم هست به ما نده حلال هست ؟

وضعیت: بسته (پاسخ رایگان)
مهارت: -
2 پاسخ
2,869 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۲/۰۱/۰۳ ۰۴:۳۷:۱۳