وکالت بلاعزل


در سال 1360 پذرم فوت کرد و ما 5 برادر و 3 خواهر تمام اموال پدری را به مادرم وکالت دادیم. مادرم در وصیت نامه غیر ثبتی خود اعلام کرده بود که ارث به صورت برابر بین خواهر و برادر تقسیم شود. مادرم درسال 1375 فوت نمود. در سال 1380 یکی از خواهرها، یک قطعه زمین ارثیه را از بقیه وراث خرید و مبلغ خریداری شدهه به صورت مساوی بین خواهرها و برادرها تقسیم شد.
در سال 1385 به یکی از برادرها وکالت داده شد تا فروش بقیه اموال موروثی را انجام دهد. متاسفانه بدون آنکه ما از دفترخانه تقاضا کرده باشیم، وکالتنامه بلاعزل صادر شده و کلیه برادرها و خواهرها بی یکی از برادرها وکالت دادند.
یک ساختمان با سند بنام شده بنام هشت برادر و خواهر که سامل سه باب مغازه بوده است. را در سال 1391 به یک خریدار به مبلغ 300 میلیون فروختند. ولی خریدار نتوانست از عهده پرداخت برآید در سال 1391 این ملک به همسر یکی از خواهر ها به مبلغ 700 میلیون تومان فروخته شد. با توجه به اینکه این ملک به صورت وصیت شفاهی پدر باید با فرزندان عمو تقسیم می شد. به همین دلیل این مبلغ بین دو خانوده تقسیم شده و همچنین بابت سه مغازه ای که بدون هیچ مدر کی در تصرف یکی از برادرها و یکی از پسرعموها و یک مستاجر بوده است به هر کدام مبلغ 40 تا 60 میلیون بابت سرقفلی به این سه نفر پرداخت شده است. وهمچنین از میلغ مانده که به صورت مساوی کلیه هزینه ها کسر شده است و در نهایت سهم دختری و پسری پرداخت گردیده است. در نهایت از مبلغ فروخته شده به هر کدام از خواهر ها 15 تومان و هر یک از پسرها 30 تومان پرداخت شده است
1- آیا باید بابت سرقفلی های نداشته این مبلغ پرداخت می شد؟
2- خریدار اول مثل یکی از شرکا شده است و مبلغ 40 تومان به او پرداخت گردید
3- با توجه به اینکه وصیت شفاهی پدر ملک ثبت شده به نام 8 نفر با خانواده دیگری قسمت شده است آیا این موضوع قابل پیگیری است
4- در مورد وکالت انجام شده با توجه به خیانت در امانت می توان اثبات کرد و وکیل را عزل نمود؟
5 با توجه به تقسم ملک اول به صورت مساوی، می توان معیاری برای بقیه ارثیه باشد؟
6- هزینه ها شهرداری- مالیات - دفتر خانه باید به صورت مساوی باشد یا به صورت سهم دختر و پسری(حدود هزینه ها 51 میلیون تومان)

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: -
0 پاسخ
2,627 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۲/۰۱/۲۸ ۱۲:۵۵:۰۰