سرقفلی


با تشکر از آقای میرزا بیگی ،
لطفا اگر ممکن است در حد جزئی نظر بفرمایید .
پدر بنده در سال 74 چهار دانگ سرقفلی فروشگاهی واقع در یک مجتمع تجاری را از 2 نفر از صاحب ملکان به صورت دودانگ دودانگ خرید ( لازم به ذکر است در این سرقفلی که خریداری نموده ایم قبل از انقلاب خود صاحبین ملک به کسب و کار مشغول بوده اند و بعد از انقلاب در حدود 18 سال فروشگاه کلا تعطیل بوده ) چون یکی دیگر از صاحبان ملک که در انقلاب از ایران متواری شده و دو دانگ ملک ایشان نیز به مصادره بنیاد گردیده . پدر بنده نیز به خاطر مسایلی راضی به معامله با بنیاد نگردید حدود سال 78 بنیاد از ما شکایت به خلق ید و اجرت المثل نمود ، حدود سال 79 بنیاد دو دانگ ملک خود را به شخصی فروخت و دادگاه در سال 80 فقط رای به پرداخت اجرت المثل داد که پرداخت نمودیم . در قول نامه و بنچاق بنیاد که دلالت بر فروش کل دو دانگ ملک به این شخص را دارد صراحتا قید شده فقط دو دانگ ملک این ساختمان فروخته شده است . ما نیز از طریق دارایی و شهرداری استعلام نموده و در جواب بنیاد گفته که دو دانگ ملک مربوط به این شخص بوده و سرقفلی مربوط به غیر میباشد ما حضورا سوال کردیم که غیر چه کسی است نام بیاورید در جواب گفتند هر کس که در این محل ساکن است صاحب سرقفلی میباشد و ما نمیتوانیم نام ببریم .
هم اکنون مالک جدید ادعای رضایت مالکانه و هم ادعای دو دانگ سرقفلی را دارد و ادعایش این است که هر کس ملکی را خریداری مینماید صاحب تمام منافع آن است ، ما در پرداخت مالکانه مشکلی نداریم اما ادعای سرقفلی از طرف ایشان را ؟
در ضمن در زمان ساخت این مجتمع حدود 40 سال پیش به خاطر داشتن خلافی ساخت و نداشتن پایان کار هنوز سند مادر 3 سند دو دانگی خانه میباشد و داخل این سندها ملک تفکیک گردیده به چند بخش ! مثلا در سند قید شده دو دانگ مشاع از شش دانگ یک باب خانه به شماره .. و به انضمام دکاکین طبقه بالا به شماره .. تا شماره ...
1- حالا سوال من این است که آیا ادعای مالک جدید در مورد سرقفلی واقعیت دارد و محکمه پسند است
2- برخورد ما با ایشان چگونه باشد .
3- اگر در دادگاه محکوم به پرداخت پول سرقفلی شدیم در صورت برگشت مالک
اصلی تکلیف چیست
لطفا اگر ممکن باشد سریع جواب بدهید
با تشکر فراوان

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: -
1 پاسخ
2,698 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۲۸:۱۰