جزئیات سوال
پاسخ ها
حسین هوشمند
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ۲۳:۳۸
در مورد پاسخهای عجولانه برخی همکاران و دعوت به پروفایل فرمایشتان صحیح است .
ولی در حالت کلی رفتار اکثر کاربران یک بام و دو هوا هست و بهانه های بنی اسرائیلی میاورند .
به عنوان مثال :
وقتی پاسخهای متفاوتی از طرف وکلا ارسال میشود ، کاربران محترم اعتراض میکنند که چرا از پاسخها متفاوت است . یا مثلا کاربر میگوید فقط یکی از پاسخها از نظر من صحیح است و بقیه باید همون پاسخ رو ارسال کنند که از نظر کاربر صحیح است .
زمانی هم وکلای محترم چند پاسخ مشابه ارسال میکنند ، کاربر اعتراض میکند که چرا همه پاسخها یکسان است .
ولی در هر دو حالت قصوری متوجه وکلا نیست ، زیرا ارسال پاسخهای متفاوت در یک موضوع نشان دهنده اختلاف رویه در سیستم قضایی و ارسال پاسخهای یکسان نشان دهنده وحدت رویه در آن موضوع میباشد .
عکس العمل غیر منطقی کاربران ناشی از عدم شناخت علم حقوق است و تصور میکنند در حقوق نیز مثل ریاضی هر معادله ای جواب یکسانی دارد .
در حالیکه علوم انسانی و خصوصا علم حقوق علم اختلاف نظرات است و هر مشاوری حسب تفسیر و استنباطی که از قانون مبهم دارد پاسخ متفاوتی ارائه میکند .
برخی موارد هم صرفا اختلاف نظراتی که در رویه قضایی هست را منعکس میکنند .
لذا در هر دو مورد مشکل ناشی از ابهام قوانین و یا ضعف سیستم قضایی هست که از رویه های متعددی پیروی میکنند و هیچ ارتباطی به وکلا ندارد .
وکلا مانند آینه ای هستند که رویه های موجود در سیستم قضایی که به مردم منعکس میکنند ..
وانگهی وکیل موظف نیست مطابق میل کاربر پاسخ دهد ، چه بسا حقیقتی تلخ بگوید که خوشایند کاربر نباشد .
این اختلاف نظر ها در دنیای حقیقی هم وجود دارد و اگر کاربر با چند وکیل و احیانا ( با قضات !؟ ) مشورت کند متوجه اختلاف نظرات خواهد شد ، حقیقتی که در فضای مجازی کاربران با صرف هزینه اندک تجربه میکنند و بجای تشکر ، ناسپاسی میکنند .
ولی مسلما همین پاسخها را در فضای حقیقی نیز تجربه کرده و به ارزش سایت پی خواهند برد .
محمد- mohammad طهرانی- Tehrani
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ۱۷:۰۷
با سلام
مسلما شما جوابهایتان را در همین سایت گرفته اید که مجددا به این سایت مراجعه و سوالاتتان را مطرح می نمایید
به نظر بنده مبلغ 4000 تومان مبلغ بسیار ناجیزی است که افرادی مانند جنابعالی حتی از پرداخت آن خودداری نموده که آنرا بخواهید به یاد همکاران بیارید
متاسفانه اگر همکاران بنده و دولت و سیستم قضایی از قشر وکلای دادگستری حمایت می نمودند و مانند نظام پزشکی که از پزشکان خود حمایت نموده از وکلا حمایت میکردند و همانند پزشکان ابتدا ویزیت خودرا دریافت کرده و یا مانند بیمارستانها تا پول عمل را نگرفته از هرگونه اقدامی خودداری میکردند اینک شاهد چنین گفتاری نبودیم
واقعیت امر این است که مراجعین همیشه یک حرف میزنند و یک سوال مطرح میکنند و اینکه آیا باید برای حرف زدن پول داد .
بله باید پول داد و شمایی که لطف میکنین و سوالتان را مطرح میکنید علاوه بر آنکه جوابتان را گرفته اینچنین از همکاران حمایت میکنین و .....
چه خوبه اول یه سوزن به خودمون بزنیم بعد جوال دوزو فرو کنیم تو تن مردم
مرضیه توانگر
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ۱۳:۵۹
سلامخوب در هر تخصصی و بین هر قشری از افراد جامعه که در یک زمینه شغلی کار میکنند اختلاف نظر و بنا به ذات انسان گاهی امکان خطا نیز وجود دارد
چه در قشر وکلا چه وزرا چه پزشکان و چه و چه و چه
اینکه سوال شما مفهوم واقعی را منتقل نکرده است یا اینکه جواب بر خلاف تصور شما درست و در راستای اهداف شما بوده دلیل اشاره کردن انگشت اتهام به یک قشر نیست
چه اینکه هر همکار محترمی قطعا هدفش از مشاوره در این سایت کسب حق مشاوره ناچیز نیست چه هدف انسانی چه بازاریابی هر دو الزاما منجر به تلاش برای ارسال بهترین پاسخ میشود